Mi az Amadeus music & advertisement?

Reklámpiaci zenei koncepciómenedzsmenttel foglalkozó szakmai kollektíva.

MyCokeBand: crowd-management először itthon

A közösségépítés és egy új üzletforma találkozott néhány éve a neten az első crowd-management site-ok létrejöttével. Azóta ez az üzleti modell a legkülönbözőbb iparágak kedvelt vállalkozási formájává lett. Van ilyen keretek közt létrejött söröző, étterem, fesztivál, de még filmprodukciós cég is. Ami azonban minket leginkább érdekel: zenei menedzsment cég és zenekar.

De mi is a crowd management lényege? Az ötlet egyszerű, edukatív és nagyon szórakoztató. Adott egy közösség, melynek tagjai virtuális részvényesévé válnak egy  - például esetünkben – zenekarnak. Befektetésük arányában nyernek szavazati jogot a zenekar létrejöttének minden fontos döntésében. Akár már onnan, hogy kik legyenek a banda tagjai, egészen odáig, hogy melyik fesztiválokon, milyen gázsiért lépjen fel a banda, mely rendezővel készítse, milyen büdzséből a videoklipjét stb.

A nemzetközileg legsikeresebb erre létrejött portálok, mint a sellaband.com vagy a francia kisskissbankbank.com a részvényesi elemeken túl sales tevékenységre is adnak lehetőséget a “crowd-managereknek”, egyfajta affiliate program keretén belül. A részvényesek már létező zenekarok közül válogathatnak, adhatják-vehetik részvényeiket, hogy megfelelő szavazatokat és némi ügyeskedést követően a jó szimatú mini-managerek akár jelentősebb pénzt is bezsebeljenek – befektetéseik arányában – egy-egy sikeresebb zenekarból (a sellaband.com repertoárjából nem az első zenekar nyer major lemezkiadónál nemzetközi szerződést!).

Az itthon létrejött változat – melyben szerény visszafogottsággal szeretnénk nyugtázni, hogy ötletgazdai és tanácsadói szerepkörben az Amadeus is részt vett – a zenekar teljes felépítését, minden fontos döntést a crowd-managerekre bíz, akik a Coke.hu-n futó loyalty-akcióból jól ismert pontjaikért vásárolhatnak részvényt a zenekarban. (A kommunikáció oroszlánrészéért a Neo Interactive ügynökség felel, míg a megfelelő tartalmi hátteret és tartalom-managementet a Universal Music biztosítja.) A jelenleg a tagok kiválasztásánál járó project első csúcspontja az augusztus közepi nagykoncert a Coke Club színpadán, melyet egy önálló album megjelenése követ. A MyCokeBand mini-managerei – saját virtuális személyi titkárjuk segítségével – 2010.12.31-ig követhetik figyelemmel és befolyásolhatják a banda életét. Ezt követően mérleg készül a banda eredményéről, és a legügyesebb, legaktívabb managerek beruházásaik arányában profitálnak az akcióból.

Következtetést – részint személyes érintettségünk folytán – most nem írunk, de bízunk benne, hogy a játék örömén túl, egy sikeres akciót követően, egy sikeres és hosszútávon életképes banda dalai szereznek majd örömet mindnyájunknak még jó sokáig a rádióban és élőben egyaránt. Erre megvan minden esély, mert a csapat és a számok is közös(ségi) ízlés alapján születnek.

Címkék: cocacola coke.hu mycokeband neo interactive crowd management sellaband kisskissbankbank

A bejegyzés trackback címe:

http://amusic.blog.hu/api/trackback/id/tr821971391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

woodymum 2010.05.05. 11:41:46

A Coca Cola mindig is híresen jó volt marketingben és kommunikációban. Ez ismét egy nagyon kreatív kampány, meglátjuk, mennyire fogékonyak rá a magyarok..

zsildi77 2010.05.06. 11:00:18

Olyan egy kicsit, mint régen a papír baba, amit papír ruhával öltöztettünk :) Nekem tetszik!