A fanok már régóta csinálnak magukból élő reklámoszlopot egy zenekar vagy album, esetleg rendezvény hivatalos(?) T-shirtjét viselve. Hovatartozást, identitást lehet vele kifejezni, szóval jó divattermék.
Ennél azonban több is lehet benne vagy inkább rajta!
A www.musictee.com honlap elindítói – egy indie kiadó és egy divat label – új módját választották a zene és a meglehetősen “piros óceánban” kapálódzó divattermékek értékesítésére: a banda minden T-shirtje egyedi kódot kap, ami a megfelelő webes felületen bepötyögve beváltható, és a póló hátulján szereplő tracklist így letölthető. A fejlesztők egyébként ennél tovább is tekintenek. Most tesztelik azt a verziót, amelyben QR kódhoz kötve a tartalom mások számára is elérhetővé válik (amennyiben a tartalomtulajdonos ezt jóváhagyja). Tehát megyek az utcán, a legújabb KoZsó pólómban, közben a fülemben bömböl az imént letöltött Szamuráj 2, s közben a szembejövő nyuszkók mobillal fotózzák a kódot terebélyes hasamon, hogy így ők is azonnal letölthessék a pólóm zenei tartalmát.
Napjainkban, amikor “Nyugaton” lassan újra menővé válik legálisan tartalmat fogyasztani, meglehetősen jó gondolatnak tűnik így kínálni két terméket, egyszerre “használva” és jutalmazva a hűséges fogyasztót.