Mi az Amadeus music & advertisement?

Reklámpiaci zenei koncepciómenedzsmenttel foglalkozó szakmai kollektíva.

Zenélő bankok

A minap olvastam egy hazai megrendelésre készült tanulmányt a pénzügyi szolgáltatások felhasználásával kapcsolatos fogyasztói szokásokról, attitűdökről, migrációról… Szóval, hogy ki, mikor, hogyan és miért választ bankot. Találtam benne néhány érdekes adatot. Pl.:
- az emberek 70-80 %-a elégedetlen a bankjával,
- mégis csupán a banki ügyfelek 10%-a vált bankot, s indokolják ezt a jobb ajánlattal inkább, mint az elégedetlenséggel.

De ami a mi szempontunkból a legfontosabb: az esetek zömében 25(!!!) éves kor körül eldől, hogy ki, melyik bankot választja, hogy aztán a pénzügyi kulturáltságának megfelelő változatosságú szolgáltatásokat használja.

És így került a csizma az asztalra: vitathatatlan, hogy ez a célcsoport talán a legfontosabb zenefelhasználó. Aktív, még viszonylag széles skáláról és sokat fogyaszt, és ami a legfontosabb: már rendelkezik (részben) saját egzisztenciával és ízléssel.

Ezeket az összefüggéseket és lehetőségeket a két iparág üzletemberei fel is ismerték. Külföldön. Íme egy jó példa:

A Société Générale bank Franciaországban “So Music”-re keresztelt co-branded ajánlatot nyújt idestova 2 éve több százezer felhasználónak, akik miközben a bank különböző termékeinek használói, korlátlanul fogyaszthatják az egyik major teljes digitális portfóliójának tartalmát, csak nekik rendezett “titkos” koncerteken vehetnek részt “So Music” bankkártyájuk felmutatásával, s további nyalánkságok élvezőivé válnak az ő szemszögükből INGYEN. Illetve kicsit pontosabban: a zenéért külön már nem fizetnek, a banki csomag részeként jutnak hozzá. Ennek következményeként az ott sem rózsás megítélésű banki image a zenekarokkal, előadókkal kapcsolatban felmerülő masszív érzelmi szufficitből is vastagon profitál. Magyarul: javul a megítélése. (Hasonló ajánlattal rendelkezik a Sparkasse Németországban vagy az ING Hollandiában.)
 

Íme egy újabb, ígéretes üzleti modell, mely egy korántsem kockázat- és konkurrencia mentes bizniszt épít – legalábbis részben – a zenére. Mindeközben eljuttatja a zenét, mint a legkeresettebb tartalmat, a felhasználóhoz izgalmas és új keretek között és segítségével akvirál, megtart, aktivál.

Kíváncsian várjuk, ki mikor lép itthon.

Címkék: bank bankkártya société générale so music

A bejegyzés trackback címe:

https://amusic.blog.hu/api/trackback/id/tr591899549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solymikata 2010.04.07. 15:28:51

Jópofa ötlet, tetszik a Rolling Stones logó is, ugyanakkor azért ne forduljon meg a kocka, nehogy a bankok alapján ítéljük meg a zenekarokat.

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2010.05.09. 18:12:57

Akkor most tessék elővenni a djuice átbrandelt koncepcióját mert az nem sokban különbözik attól amit leírtál!
www.djuice.hu/esemenyek#nextEvent

Ja és ne legyen félreértés, ez nem reklám, hanem pontosan annak igazolása amit leítál - csak ez most nem pénzügy hanem telco oldalról.

MusicmAD 2010.05.10. 11:47:38

Inkább azt mondanám, h vannak benne hasonlóságok, ugyanakkor én több különbséget látok. A legfontosabb, h itt pontrendszerben beváltogatós event-vásárlást alkalmaz a DJuice. Tehát fizetsz a tartalomért, csak nem pénzzel (hűségponttal, lásd Coke - még ha a rendszer kicsit máshogy is működik).

Az általam vázolt példákban a zenét NEM árazzák külön! A banki csomag részeként kvázi alanyi jogon jár. És nem csak buli a pinceklubban (except Tiesto), hanem teljes katalógusból limitless download, nemzetközi szupersztárok koncertjei, merchandise, minden...