Mi az Amadeus music & advertisement?

Reklámpiaci zenei koncepciómenedzsmenttel foglalkozó szakmai kollektíva.

Music Revolution: forradalom, de nem úgy...

PR fogásnak nem ügyetlen úgy kommunikálni egy – gyakorlatilag – zenei stock szolgáltatást, mint ahogy ezt a Musicrevolution.com teszi. Zenészek és producerek egymásra találnak az internet határtalan lehetőségeinek világában. Rögtön formálódik is lelki szemeink előtt a sok virtuális szuper-project, ahol garázszenekarok és garázsproducerek (már ha vannak ilyenek egyáltalán) egyik napról a másikra multi-millió dolláros zenei tényezőkké válnak, hála a musicrevolutionnek. Az internet jótékony demokráciája széttöri a megmerevedett major-kiadói struktúrákat. Nem kell többé managereknél és A&R-oknál házalni, demózni, a gatyánkat jó nevű(nek látszó) producerekre költeni, félhülye talent-scoutokkal bratyizni stb. Feltöltjük, beárazzuk, egymásra találunk, kaszálunk. Ráadásul mindezt “musician-friendly” jogi és üzleti keretek között.


Jól hangzik. Annyira jól, hogy az oldal/szolgáltatás gazdái biztos, ami tuti, gyorsan fabrikáltak maguknak még egy – kicsit szürkébb, szerényen a hátérben meghúzódó, viszont annál életképesebb – lábat, mellyel egy sokkal ígéretesebb üzleti alapon állnak. Felismerték, hogy a nagy üzlethez sürgősen olcsó, flexibilisen árazható és nagy mennyiségű tartalomhoz kell jutniuk. A forradalmi az egészben az, hogy az érvényesülés ígéretétől megtáltosodott zenész a tartalommanagementtel kapcsolatos teendő oroszlánrészét önként és dalolva elvégzi a site szerkesztői helyett: elkészít, feltölt, tag-el. Kivéve egyvalamit: nem ő ad el. Igaz az sem biztos, hogy a site ezt megteszi helyette. A site ügyesen kínál konzultánsi szolgáltatást is: a bevezetőből úgy tűnik a zenei produkciók kérhetnek tanácsot a szakma nagyágyúitól. Valójában a vásárolni kívánó ügyfeleknek adnak tanácsot: milyen termékhez milyen dalt válasszanak. Nyilvánvaló: a valódi ügyfél nem a zenész, hanem a zenét felhasználni vágyó termékgazda.
Üzleti ötletnek jó, hogy vállalkozásként beválik-e, az azon múlik, hogy a kliensek (vásárolni vágyók) felé hitelesen képviseli-e a site a megfelelő minőséget és választékot, továbbá, hogy a zenészek (eladni vágyók) felé potens, komoly felvevőpiaccal rendelkező “sales-force”-ként tud-e feltűnni. Az egyikre szüksége lesz a másikhoz.
Egy valami azonban biztosnak tűnik: a következő évek világslágerei nem innen törnek majd a popok topjaira.

Címkék: music revolution zeneprodukciós portál

A bejegyzés trackback címe:

https://amusic.blog.hu/api/trackback/id/tr241940684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solymikata 2010.04.22. 16:15:28

Az oldal egy szépen felépített stock music szolgáltatást áruló site, de érdemes megnézni, hogy már most mennyi zenei tartalom található, annak ellenére, hogy kb március környékén startolhatott az oldal.
Plusz magyar fejlesztés :)