Elkerülhető-e, hogy egy konzervatív márka úgy környékezze meg a tizen-huszonéveseket, hogy közben nem válik automatikusan nevetségessé? Nem lehetetlen küldetés – feltéve, hogy előbb megtanul folyékonyan beszélni a fiatalok nyelvén. Persze ha nem akarja, hogy körberöhögjék az akcentusa miatt, jobb, ha inkább beszerez egy native speakert tolmácsnak. Ez utóbbi történt az OTP Junior arculatváltásánál.
A hazai pénzintézetek nagyöregje maga helyett zöldfülűeket küldött a frontvonalba: arculattervező pályázatot hirdetett a képzős egyetemisták körében – és nem bánta meg. A verseny győztese a másodéves Borzák Márton, aki nem aprózta: tüneti kezelés helyett mindjárt teljes vérátömlesztést eszközölt a márkán. Az alapsziporka szerint a fiatalokat összeköti a zene, ha tetszik: ez a közös nyelvük – „lefordította” hát a pénzt a zene nyelvére. Bővebben: felrobbantotta raszterpontokra, majd a pontok színtartományaihoz hangsávokat rendelt. Az eredmény: a pénz ritmusra mozog, az arculat pedig dinamikusabb már nem is lehetne. Alighanem ennek is köszönhető, hogy a szokásos prospektus-printhirdetés-banner kombó mellett a vadonatúj dizájnnal lépten-nyomon találkozhatunk majd a zenei fesztiválokon, sőt: az OTP Junior – Adidas Streetball Challenge-en is.
A kampány tehát a tervek szerint nagyot fog szólni – ennek ellenére nem az OTP az első hazai cég, amely örömmel konstatálja: ha verebet nem is, mást nagyon is lehet fogni dobbal. A „valamiből zene”-ötletet ugyanis itthon már egyszer sikeresen elsütötte a T-Mobile. A fotókból komponált csengőhangok, az ún. Youzzikok által megcélzott korosztály pedig nagyjából lefedte az OTP Junior célcsoportjáét…