Ma (március 24-én) indult útjára Londonban az a kampány, mely a zene fontosságát hivatott kommunikálni. Az egykori CMO Management tag (Blur, Gorillaz) Niamh Byrne nevével fémjelzett aktivitás során a könnyűzene történetének meghatározó, különleges alakjain keresztül szeretnék érzékeltetni a zene nélkülözhetetlenségét. Az üzenet ugyan nem ráz eget-földet, néhány érdekes, új elemmel azonban szolgál az eddigi próbálkozásokhoz képest.
Ezek közül a legfontosabb, hogy ez a kampány végre alkalmas arra, amire a zene maga is: érzelmeket, pozitív érzéseket vált ki egyszerűen attól, hogy kreatív.
Fiatal művészek készítettek rövid animációsfilmeket olyan legendákról, mint: Blind Willie Johnson, The Jam, John Martyn, Nick Cave, Sigur Ros, Kate Bush (önmagában gyönyörűség, hogy nem az agyoncsépelt rocklegendákat vették elő). Minden kisfilm egy-egy szubjektív életrajz, melynek csattanója a fő üzenet egyben: miért számít a zene.
Music Matters - Blind Willie Johnson (23-3-10) from Adam Macaulay on Vimeo.
A kisfilmeket a kezdeményezést támogató művészek honlapjain és a fontosabb közösségépítő oldalakon helyezik el. MM védjegyet kapnak azok az online felületek, melyek a hivatalos közlemény szavaival élve “megadják a lehetőséget az etikus választáshoz”, vagyis ahhoz, hogy a felhasználók legálisan fogyaszthassanak zenei tartalmakat: Orange, Nokia, Vodafone, T-Mobile, 02, Music Station, Spotify, We7, MySpace Music, Sky Songs, MTV, Napster, BT Vision, mFlow, Vidzone, Apple, Amazon, Play, Tesco, HMV, 7Digital, ERA, YouTube, Rough Trade.
A kampány nyitóbulija ma este, a londoni Cargoban lesz. A www.whymusicmatters.org website “go live”-ja szintén ma van.
Mindent egybevetve: az eddigi izomkodó “buy legal” kampányokhoz ez a mostani kb. úgy viszonyul, mint Napoleonhoz Ghandi. Hátha így sikerül!