PR fogásnak nem ügyetlen úgy kommunikálni egy – gyakorlatilag – zenei stock szolgáltatást, mint ahogy ezt a Musicrevolution.com teszi. Zenészek és producerek egymásra találnak az internet határtalan lehetőségeinek világában. Rögtön formálódik is lelki szemeink előtt a sok virtuális szuper-project, ahol garázszenekarok és garázsproducerek (már ha vannak ilyenek egyáltalán) egyik napról a másikra multi-millió dolláros zenei tényezőkké válnak, hála a musicrevolutionnek. Az internet jótékony demokráciája széttöri a megmerevedett major-kiadói struktúrákat. Nem kell többé managereknél és A&R-oknál házalni, demózni, a gatyánkat jó nevű(nek látszó) producerekre költeni, félhülye talent-scoutokkal bratyizni stb. Feltöltjük, beárazzuk, egymásra találunk, kaszálunk. Ráadásul mindezt “musician-friendly” jogi és üzleti keretek között.
Jól hangzik. Annyira jól, hogy az oldal/szolgáltatás gazdái biztos, ami tuti, gyorsan fabrikáltak maguknak még egy – kicsit szürkébb, szerényen a hátérben meghúzódó, viszont annál életképesebb – lábat, mellyel egy sokkal ígéretesebb üzleti alapon állnak. Felismerték, hogy a nagy üzlethez sürgősen olcsó, flexibilisen árazható és nagy mennyiségű tartalomhoz kell jutniuk. A forradalmi az egészben az, hogy az érvényesülés ígéretétől megtáltosodott zenész a tartalommanagementtel kapcsolatos teendő oroszlánrészét önként és dalolva elvégzi a site szerkesztői helyett: elkészít, feltölt, tag-el. Kivéve egyvalamit: nem ő ad el. Igaz az sem biztos, hogy a site ezt megteszi helyette. A site ügyesen kínál konzultánsi szolgáltatást is: a bevezetőből úgy tűnik a zenei produkciók kérhetnek tanácsot a szakma nagyágyúitól. Valójában a vásárolni kívánó ügyfeleknek adnak tanácsot: milyen termékhez milyen dalt válasszanak. Nyilvánvaló: a valódi ügyfél nem a zenész, hanem a zenét felhasználni vágyó termékgazda.
Üzleti ötletnek jó, hogy vállalkozásként beválik-e, az azon múlik, hogy a kliensek (vásárolni vágyók) felé hitelesen képviseli-e a site a megfelelő minőséget és választékot, továbbá, hogy a zenészek (eladni vágyók) felé potens, komoly felvevőpiaccal rendelkező “sales-force”-ként tud-e feltűnni. Az egyikre szüksége lesz a másikhoz.
Egy valami azonban biztosnak tűnik: a következő évek világslágerei nem innen törnek majd a popok topjaira.