A minap olvastam egy hazai megrendelésre készült tanulmányt a pénzügyi szolgáltatások felhasználásával kapcsolatos fogyasztói szokásokról, attitűdökről, migrációról… Szóval, hogy ki, mikor, hogyan és miért választ bankot. Találtam benne néhány érdekes adatot. Pl.:
- az emberek 70-80 %-a elégedetlen a bankjával,
- mégis csupán a banki ügyfelek 10%-a vált bankot, s indokolják ezt a jobb ajánlattal inkább, mint az elégedetlenséggel.
De ami a mi szempontunkból a legfontosabb: az esetek zömében 25(!!!) éves kor körül eldől, hogy ki, melyik bankot választja, hogy aztán a pénzügyi kulturáltságának megfelelő változatosságú szolgáltatásokat használja.
És így került a csizma az asztalra: vitathatatlan, hogy ez a célcsoport talán a legfontosabb zenefelhasználó. Aktív, még viszonylag széles skáláról és sokat fogyaszt, és ami a legfontosabb: már rendelkezik (részben) saját egzisztenciával és ízléssel.
Ezeket az összefüggéseket és lehetőségeket a két iparág üzletemberei fel is ismerték. Külföldön. Íme egy jó példa:
A Société Générale bank Franciaországban “So Music”-re keresztelt co-branded ajánlatot nyújt idestova 2 éve több százezer felhasználónak, akik miközben a bank különböző termékeinek használói, korlátlanul fogyaszthatják az egyik major teljes digitális portfóliójának tartalmát, csak nekik rendezett “titkos” koncerteken vehetnek részt “So Music” bankkártyájuk felmutatásával, s további nyalánkságok élvezőivé válnak az ő szemszögükből INGYEN. Illetve kicsit pontosabban: a zenéért külön már nem fizetnek, a banki csomag részeként jutnak hozzá. Ennek következményeként az ott sem rózsás megítélésű banki image a zenekarokkal, előadókkal kapcsolatban felmerülő masszív érzelmi szufficitből is vastagon profitál. Magyarul: javul a megítélése. (Hasonló ajánlattal rendelkezik a Sparkasse Németországban vagy az ING Hollandiában.)
Íme egy újabb, ígéretes üzleti modell, mely egy korántsem kockázat- és konkurrencia mentes bizniszt épít – legalábbis részben – a zenére. Mindeközben eljuttatja a zenét, mint a legkeresettebb tartalmat, a felhasználóhoz izgalmas és új keretek között és segítségével akvirál, megtart, aktivál.
Kíváncsian várjuk, ki mikor lép itthon.